fredag 4 maj 2012

verandadrömmar

 
Verandadrömmar från Ilva, Mio och House Doctor.




Titta så roligt!

Jag som fortfarande är lite av en nybörjarbloggare har precis upptäckt hur enormt enkelt det är att göra collage. Och vad är då bättre att pyssla med så här i början av maj än verandadrömmar. Vi har en liten men härlig uteplats vid vår ytterdörr. Den har kvällssol och så här års använder vi den mycket. Den har dessutom tak så även regniga sommardagar är den ljuvlig att sitta på, inramad av klematis och kaprifol. Tidigare har vi haft ett hopplock av gamla bord och stolar här, som numera delvis används till annat. Så nu är det ödsligt tomt i kvällssolen sånär som på barnvagnen och diverse byggmaterial som ska slängas vilken dag som helst nu... (blink blink till mannen)

Surfade runt och hittade fantastiska (och inte särskilt dyra) utemöbler på Mio och Ilva. Här är ett axplock av det jag tyckte var finast, men det fanns mycket bra. Och ja, allt är faktiskt utemöbler. Härligt med lite innemöbelstil på utemöblerna, eller hur? Särskilt passande på en veranda under tak som ju känns som ett extra rum under sommaren. Gillar verkligen den här lite sömniga jordiga franska stilen och tror det skulle kunna bli toppenfint hos oss. En karamell att suga på :)

Kram på er och ha en fin fredag!



 

5 kommentarer:

  1. Hej, vilket hem!! Underbar inredning! Blev nyfiken vad du har målat ekskivan på hemnesbyrån med för färg? Ha ekskiva, som jag vill göra mörkare i köket! Ha en fin helg. / Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ekskivan är målad med Charcoal black från Fired Earth.

      Radera
    2. Tack så mycket för ditt svar!

      Radera
  2. Underbara val!
    Hur gör du dina collage? Jag är ju också nybörjare men har ännu inte satt mig in i det!
    Ha en underbar lördag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har Mac och laddade ner gratisappen Picture Collage Maker Lite. Den fungerade utmärkt, var väldigt enkel att använda och självinstruerande med drag-and-drop av de bilder jag ville använda.

      Radera