måndag 2 januari 2012

frostig måndag

 
En frostig utsikt från villa N denna morgon.



Måndag och ett helt år ligger framför oss.

Känns lite pirrigt, eller hur? Det är dags för lite förändringar i mitt liv och redan i dag ska jag kavla upp ärmarna och börja! Det låter lite klyschigt med stora förändringar som börjar på det nya året, men jag älskar nystarter. Som att börja i en ny kalender. Eller nya terminer (som skolmamma delar jag upp mitt liv i hösttermin och vårtermin, vilket praktiskt nog ger två nystarter per år!). Att flytta (jag har flyttat tretton gånger i mitt liv och under en period flyttade jag ungefär vart annat år, och att flytta är väl den största nystarten av dem alla). Nu är det dock slutflyttat för ett långt tag framåt, vi har kört ner fötterna - och själen - alldeles för djupt här i villa N. Men det finns ju många andra nystarter och jag har några planerade.

Dags att börja nystarta! Kram så länge.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar