fredag 30 december 2011

några stänk av vår

 


Nu har lite av julen åkt ut.

Julkrubban och julkorten har fått maka på sig för lite vårigare toner. Granen får stå kvar över nyår, men sedan är det dags även för den att ge sig, den har ju trots allt hängt med sedan lucia. Visst är det så, oavsett hur mycket man älskar att julpynta och dekorera med hyacinter och stjärnor, lika härligt är det att slänga ut alltsammans efter jul och fylla huset med vårkänslor, stora fång tulpaner i pastelliga färger och nästan överdriva lite i romantik! Jag har även en stor bukett rosor i den allra krispigaste grårosa nyansen som ska få dekorera nyårsbordet imorgon. Den står tills vidare i källaren för att inte börja nicka här uppe i värmen, men jag visar er i morgon.

(Och ja, det är min gaaamla stereo ni ser skymta där i hörnet. Den får hänga med tills jag har råd med någon modernare och mindre variant för jag  m å s t e  ha musik i köket när jag lagar mat.)

Kram så här på årets näst sista dag!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar