fredag 14 oktober 2011

to die for

 


Fredag igen!

Och solen skiner! Så här ska hösten vara, eller hur? Vi har annars haft en seg och förkyld vecka med kraxiga småskatter som fortfarande inte är bra. Älsklingen och jag har jobbat omlott enligt principen "viktigaste mötet vinner", och idag är det min tur att vara hemma och snyta små näsor. Ganska mysigt egentligen :)

Jag läser ju en miljard inredningstidningar varje vecka (för många tycker älsklingen, en alldeles lagom mängd enligt mig) och när jag såg senaste Sköna Hem stannade nästan hjärtat. Det vackraste hem jag någonsin har sett.  N å g o n s i n . Anette och Heine Dahl Bartschs herrgård på Fyn i Danmark. Nu går det ju inte att fota av ett reportage i en tidning på något vidare sätt, men en liten aning om skönheten ger det nog. Hela hemmet är i original från 1917 och särskilt köket är alldeles magiskt. Och ser ni kaklet på väggarna. Samma som nu pryder köket i villa Någorlunda! Vårt hur är från 1909 så det är samma epok, och lite glad blir jag allt när min magkänsla fick mig att hitta så rätt. Även köksskåpen i original på herrgården påminner lite om våra; gråmålade (helt säkert med linoljefärg) och med en snarlik profil på luckorna. Så nu tänker jag låtsas att vi också bor i en fancy herrgård på Fyn :)

Ha nu en fantastisk solig och skön fredag! Kramar.



 
Herrgården på Fyn med exakt vårt kakel. Såå charmigt och precis som jag vill ha det!
 

 
Vackert så man dör en liten aning.
 

 
 Ljuvligt.
 

 
Hemma i villa N är det visst någon mer som gillar reportaget :)


 

1 kommentar:

  1. Härliga bilder på vad som verkar vara ett riktigt fint hus!

    SvaraRadera