torsdag 6 oktober 2011

det lilla extra

 
Hej i regnet!

Här i villa Någorlunda är det höstlikt som bara den idag. Regnigt och mörkt hela dagen. Nu skulle det behövas lite tända ljus, en sprakande brasa i kakelugnen och en god soppa puttrandes på spisen... men ja visst ja... vi har ju inget kök...

Så vad gör man? Jo, planerar inredningen! Tine Ks höstkatalog har kommit och allt är precis så där lagom estetiskt bohemiskt! Jag vill ha ALLT. Det går ju förstås inte, men en lampa att ha över matbordet kanske? Det behöver vi hur som helst och min absoluta drömlampa är den på bilden ovan. Jättesnygg och skulle passa precis!

Sedan har jag tänkt ha en rottingfåtölj i köket så att någon (helst jag) kan sitta och sippa vin och småprata sällskapligt medan någon annan (helst maken) lagar fantastiska middagar. Hade siktet inställt på denna grå stol från Ikea.

  
Men så fick jag syn på denna svarta nyhet, också från Ikea.
 

Och nu är jag alldeles rådvill. Båda skulle passa så bra! Nu fick jag något nytt att klura på. Får nog bli ett besök till det stora varuhuset för att se dem in real life och kanske provsitta lite. Vad tycker ni? Svart eller grå?

Många kramar!




2 kommentarer:

  1. Hej!

    Absolut den svarta, så fint med kontrasten=)

    Tack för en superfin blogg!

    Maria.

    SvaraRadera
  2. Men vilken söt blogg du har!

    Jag röstar på den svarta, otroligt ruffig och snygg.

    Sprang över två rottingfåtöljer med tillhörande tvåsittsoffa för 20 kronor på en loppis. Dom är nu spraymålade i svart och kommer till användning så snart vi flyttat till drömhuset :)

    Men jag föreslår att du ändå åker dit och provsitter. Det ska ju ändå vara skönt åt rumpen när man sippar på ett glas vin.

    Ha det gott!

    SvaraRadera