fredag 10 juni 2011

skolavslutning och sommarlov


Finaste skolpojken och lillasystern redo för skolavslutning i morse.



Hej denna härliga fredag!

Här har vi firat skolavslutning i dag. Den blomstertid nu kommer, solsken och jordgubbstårta på skolgården. Så nu hägrar det långa sköna sommarlovet för mina sötnosar. Det är de verkligen värda :) Själv jobbar jag ett par veckor till, men sedan så! Oj, vad jag längtar.

Nu väntar jag på att älsklingen och de stora skatterna, som är på klassfest, ska komma hem så att vi kan fredagsmysa och njuta av helgen och den vackra kvällen tillsammans.

Jag hoppas att allt är bra med er. Kram så länge! Fru N.
 



 Undertecknad själv har fastnat på bild - för ovanlighetens skull.
Här framför vår vackra gamla stadsskola.




  
Inte lätt att fota en sådan här busunge. Aldrig still en sekund.





Oj, vad det är tråkigt att vänta när man är tre-snart-fyra. Rektorn ska tala
och barnen ska sjunga. Är det aldrig dags för jordgubbstårta?


1 kommentar:

  1. Vilka små underbara godigar, väntan på jordgubbe tårta kan ju bli alldees för lång:) Christina

    SvaraRadera