onsdag 25 maj 2011

vädringsbeslag à la sekelskifte



Oj, vilket väder vi har idag!

Skyfall och sol om vart annat. Har packat upp och ner paraplyet hela dagen. Men nu slipper jag gå ut mer, ska bara mysa hemma med trollungarna. Missade ju kvällsmyset igår när jag var på Vårruset. Gillar egentligen inte att vara borta på kvällarna nu när jag jobbar heltid. Den lilla tiden jag får med mina älsklingar är alltför värdefull. Så ikväll ska det mysas!

Våra nya fina fönster var inte det minsta barnsäkra visade det sig och så fort vi vädrade på övervåningen var jag livrädd att någon skatt skulle klättra upp och trilla ut. Och vädra i sovrummen behöver man ju. Ville helst inte förstöra de vackra intrycket med en massa barnsäkringar i plast, så jag blev så glad när jag hittade dessa fönsterhållare i förnicklad mässing hos Byggfabriken. Vackra och praktiska och barnsäkra (knappt jag kan öppna dem). Alla sovrumsfönster har nu ett vädringsbeslag à la sekelskifte och vi kan vädra med en lagom glipa utan att en endaste trollunge trillar ut :)


Hoppas att ni har en mysig onsdagskväll. Många hälsningar fru N.
 


 
Lagom glipa för frisk luft och alla skatterna i behåll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar