lördag 28 maj 2011

lapptäcke till en liten tös


Godmorgon härliga lördag!

Idag gäller det. Idag måste jag välja golvbehandling säger maken. Inget mer funderande. Bara marsch iväg till byggvaruhuset och handla för nu ska det behandlas. Oj,oj. Jag som alltid brukar veta exakt vad jag vill ha har velat med detta så länge, som ni vet. Ja, jag vet ju exakt h u r  jag vill att det ska se ut, men är osäker på vilken behandling som åstadkommer detta på bästa sätt. Olja, vax, lut, bets, lack? 

Har ni sett denna ljuvliga tapet, förresten? Den heter Patchwork och kommer från Eijffinger. En riktigt flickrumstapet! Synd att min lilla loppa snart ska få dela rum med sin lillebror, annars hade den varit ett måste! Kanske i ett annat liv när vi har ett stort hus med egna rum till alla trollungar :) Jag är överlag rätt feg med tapeter. Tycker att det är dyrt och lite krångligt att tapetsera. Tänk om man ångrar sig? Det känns så mycket lättare att måla om en nymålad vägg för att man tröttnat på kulören, än att tapetsera om en nytapetserad vägg. Därför väljer jag alltid tokdiskreta tapeter i de få rum vi tapetserar. Kanske ska bli lite modigare på landstället istället? Där kan man ju ta ut svängarna lite mer, eller hur?

Hoppas att ni får en härlig lördag! Kram fru N.

 

2 kommentarer:

  1. God morgon, vilken underbar tapet! Ha en fortsatt härlig lördag/Christina

    SvaraRadera
  2. Men vilken undrebar tapet, verkligen jättefin.

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera