torsdag 26 maj 2011

en liten skatt med feber



Hej denna vackra torsdagskväll!

Idag har jag en sjuk liten V här hemma. Minsta älsklingen har feber och är så ledsen och hängig. Nu somnade han till slut och jag hoppas han får sova gott hela natten så att han är lite piggare imorgon. Jag tror det beror på vaccinationen han fick förra veckan, man kunde visst bli sjuk någon vecka efter. Man tycker så synd om sina skatter när de är sjuka och ynkliga.

Ett och ett halvt har han hunnit bli, min minsta skatt. Tiden går fort och det känns som igår när vi kom hem från BB med det lilla pyret och storasyskonen inspekterade honom med viss skepsis. En liten ängel som bebis var han, nöjd och glad och sov mycket. Nu är han så bestämd med ett temperament som nästan är värre än hans mammas. Kan allting själv och ska göra på sitt eget lilla vis - annars får det vara. Han kommer nog att gå långt med den järnviljan :)

Nu är det lite vanligt kvällsplock innan jag ska sjunka ner med ett magasin och en kopp te och njuta av kvällslugnet. Hoppas ni alla har det bra, utan febriga småskatter. 

Kram fru N. 



Tiden går fort. Det var inte länge sedan min lilla skrutt var en så här förnöjd liten bebis. 


 

1 kommentar: