torsdag 28 april 2011

ibland får man precis det man önskar sig



Vad gör ni ikväll kära vänner? 

Själv ligger jag med datorn på magen och tittar med ett halvt öga på bröllopsförberedelserna i London. Det är ju en stor dag over there imorgon. Inte fullt så stor dag, men ändå lite utöver det vanliga, har vi även här i villa Någorlunda imorgon. Bloggerskan själv tar då det enorma klivet in i medelåldern. Enda sättet att förhålla sig till det är att ha ett stort kalajs för alla sina vänner, vilket är precis vad jag ska :)

Blev fint firad lite i förskott på jobbet idag och fick två underbara små olivträd. Ni kanske minns att jag önskade mig ett olivträd i trädgården att sitta under och bara vara - nu kan jag det! Ja, kanske inte sitta under, men bredvid och otroligt snygga är de i alla fall!


 

Här hemma målas det för fullt just nu och två sidor på huset är målade första gången, och det blir så fint! Det är lite svårt att fota eftersom det är byggställning och sommarväv i vägen, men en liten sneek peek får ni här. Kulturkalkfärgen är alldeles alldeles matt och pigmentet ser nästan svävande ut. Det återges inte alls på bilderna, men ser fantastiskt ut i verkligheten och jag är så glad att vi tog omvägen att använda traditionellt bruk och pigment.





 

Här ser ni ett hörn där ena fasaden är målad och den andra omålad. En strykning till ska göras innan den är klar. Innan man målar fuktas fasaden, sedan målar man med kalkkvastar och stryker på färgen i kryss. Därefter ska fasaden hållas fuktig i tre dagar för att härda. Många moment men resultatet väger upp jobbet!

Nu önskar jag er en trevlig kväll! Fru N.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar