tisdag 15 mars 2011

inredning i liten skala


Hej bloggisar!

Nu ska jag berätta en solskenshistoria. På storebrors fritids hade de tidigare en dockvrå där det stod en rejält gammalt dockskåp i fyra våningar. De var gammalt och slitet, men C älskade det! Varje dag när vi hämtade storebror i skolan sprang C raka vägen in i dockvrån och lekte med dockhuset. Varje dag. Strax innan jul bestämde fritids att alla docksaker skulle bort för att ge plats åt någonting annat. Och då kom de att tänka på C. De frågade om vi ville ha dockhuset. Om vi ville! Huset smugglades hem i alla hemlighet och skrubbades och lagades och målades. Och tänk, lagom till julafton kom jultomten med ett alldeles nytt gammalt dockskåp. Lyckan var total! Och jag vet inte vem som blev gladast, dottern som får leka eller mamman som fick måla och piffa?

Ha nu en mysig tisdagskväll!






3 kommentarer:

  1. Men gud vad mysigt!! =) Underbart att ni fick det! Förstår att hon blev överlycklig!! Jätte mysigt! Massa kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jag hade ett likadant dockskåp när jag var liten som min pappa snickrade ihop åt mig!
    Åhh vad jag önskar att det fanns kvar..tyvärr så tyckte min bror att det var roligt att slå i spikar & ta sönder det;)

    Kram Helena

    SvaraRadera